Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Lotta Lundmark - 11 juni 2009 21:59

min powernap varade bara i 3,5 timme innan mamma väckte mig. då drack jag te och åt silviakaka. det är inte precis fitness camp här hemma nu. det känns som att allt jag äter innehåller socker och vitt mjöl. men, är det goda tider så är det! ;)


sen tog jag bussen till stallet. vi fick välja hästar men jag var rätt sen så det var typ bara professorn och laika kvar. jag tog proffis och det gick sådär. i början dåligt, men sen började han bli riktigt fin och eftergiven. men då var det ju dags att sluta!


nu har jag en massa saker att göra. duscha, städa, tömma diskmaskinen. jag orkar inte!! men jag måste orka. har absolut inte haft någon framförhållning angående skolavslutningen så sen måste jag hetsmåla naglarna också. men sen får jag läsa:)


jag tror min dygnsrytm börjar bli rätt rubbad nu, jag känner mig hyperaktiv kombinerat med sån där gammal unken trötthet bakom ögonen.

Av Lotta Lundmark - 11 juni 2009 13:19

varning för långt inlägg. obs! om jag orkar skriva. min nästa mission in life är att ta en powernap på 5 timmar.


igår började skoldagen med jeopardy. vi började på -30p men styrde upp det hela och fick ihop 360p, och vann alltihop!:) priset var varsin mug. saker jag och mina homies har vunnit i frågetävlingar denna termin: godis, daim och mugar.


efter skolan åkte jag till biblioteket och lånade fyra böcker. död joker hade dock fortfarande inte kommit in och jag har väntat i två veckor nu och var less så jag körde på ett wild card och testade att låna den som e-bok. mitt livs första e-bok. men det funkade kalasbra! det enda är att man måste installera ett läsprogram på datorn först, men sen är det bara att ladda ner böcker och läsa dom som vanligt. jag trodde att det skulle kännas schlecht att läsa på laptopen, men det var nästan bättre än det vanliga bokformatet.


sen såg jag topmodel, och åkte på ett viktigt ärende. så nu har jag både mode och öl till imorgon:)   


sen promenerade jag och elli till millan och tittade greys med henne och malin. riktigt mysigt. sen drog vi raggen ;)  och jag och elli köpte korv.


när jag kom hem sen började jag läsa på min e-bok. och läste, läste, läste, till klockan fem på morgonen. då kändes det lite meningslöst att gå och sova. och cecilie dog... jag fattar inte att det kunde hända. hur kunde anne holt låta det hända? hur kan man välja ett så olyckligt och hemskt och meningslöst slut? om jag någon gång kommer börja skriva böcker så ska det ALDRIG vara olyckliga slut. hur kan man välja det olyckliga när man får välja? jag är fortfarande deppig över detta.


steg upp kvart över fem, med ringar under ögonen som starkt påminde om grand canyon.


sen åkte jag och hade riskettan. det kändes meningslöst. men jag behövde bara betala 100 kr för den gången jag missade så då fick jag ju 400 kr över av dom jag sparade:)


sen åkte jag till skolan och tömde skåpet. jag tycker de här sista veckorna har gått så himla fort. jag har liksom inte ens tänkt tanken på att tömma skåpet. före typ igår. men nu har jag sommarlov! det känns inte så spännande dock. men jag tror att det är för att imorgon kommer vara rätt extravagant och då känns en ordinär sommarlovsdag rätt trivial i jämförelse.

men det är mycket jag inte kan förstå. jag kommer aldrig mer ha engelska. jag har liksom haft engelska varje vecka i typ 10 år. jag kommer aldrig mer ha matte heller. naturkunskap. idrott. det är märkligt.


nu: zzzZZZzzZZzZZzzz

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards