Alla inlägg den 9 juli 2009

Av Lotta Lundmark - 9 juli 2009 23:23

jag ska försöka göra någon slags sammanfattning, men är utmattad efter att ha plöjt igenom 108 inlägg på bloglovin. och då har jag fortfarande några olästa bloggar, dom som jag inte har på bloglovin. nåja:


måndag: vaknade åtta och tittade på barnkanalen med rasmus. mysigt:) sen frukost, först fil och müsli, sen te och rostat bröd och sen gjorde jag iordning mig och allting. promenerade in till staden ganska tidigt och gick omkring där. åt sandwich från mat&prat till lunch, kyckling-bacon-caesar, så sjukt gott. modegudarna var dock inte på min sida då, jag hittade inga kläder att köpa, men jag köpte fyra böcker och en skrivbok istället, det är tur att man är flexibel ;) på eftermiddagen kom elli in till staden och gick med mig och så åt vi middag på max :) jag åt supreme med friscobröd, det är nog världens bästa hamburgare. sen fick vi skjuts hem av philip:) följde med rasmus till ormbergets dagis sen och så var vi där och lekte och sen tittade jag film med mats:) och läste jag vill bara se snygg ut naken av jonas colting. det var en mycket trevlig samt vettig bok om träning och hälsa.


tisdag: samma morgonrutin som måndag (och alla andra dagar), sen åkte jag in till staden med helena och åt lunch med henne på mat&prat (mat&prat går nästan om safari på min favoritfiklista nu), idag sandwich med bacon-avokado. sen gick jag runt lite på staden, och nu hittade jag rätt mycket, ett randigt linne, jeansleggins, chinos och vanliga mörkgrå leggins. och lite smink, concealer och puder. sen gick jag till biblioteket i kulturens hus och satte mig där och läste tidningar och sen mötte jag upp elli. fikade kanelbulle från pressbyrån och takeawayte och så gick vi runt lite mer, sen fick vi skjuts hem av mats:) åt citronkyckling med klyftpotatis hos dem, så sjukt gott. jag älskar mat. läste på kvällen. vi som aldrig sa hora av ronnie sandahl. jag har varit lite skeptisk mot honom. boken har ju sannerligen en fånig titel och ronnie verkar vara rätt pretentiös. men jag tyckte om den, den var rätt fin och innehöll många trevliga populärkulturella referenser. för övrigt så har han bott i berlin och hans krönikor är alltid bra, så nu känner jag inget annat än respekt för ronnie.


onsdag: åkte till storheden med mats, helena och rasmus. gick på h&m men hittade inget, sen fikade vi, kanelbulle och te, och sen ica maxi. sen åkte helena och jobbade så jag, mats och rasmus gick till lekplatsen och var där ett tag och sen gick vi hem och gjorde hemmagjord pizza (jag hade salami och lök på min) och det blev sjukt gott. sen spelade jag mario kart med mats hela kvällen. något som få människor vet är att jag faktiskt har en unik skill och det är mario kart. har spelat rätt intensivt med min bror och morbror i ganska många år. synd bara att det aldrig kommer någon och utmanar mig på det ;)


torsdag: vaknade av att rasmus låg och kollade på mig 1 cm från mitt ansikte ;) haha!:) sen åkte vi ut till örarna, det ligger någon mil utanför luleå och mats och helena har stuga där.  jag och rasmus sysselsatte oss med att äta rabarber med socker och att kasta stenar:) sen åt vi lunch, pasta med bacon och creme fraiche. jättegott:) jag tänkte hela tiden jag åt på hur gudomligt det är att äta. sen kom helenas vän maria och hennes irländske man hugh och deras son colin och vi åt jordgubbar med vaniljglass:) sen var det dags att åka hem och jag hämtade mina grejer och så skjutsade mats mig till staden. gick och köpte en macka på mat&prat, kyckling-bacon-caesar igen, som jag tog med till tåget. det var fullt i andraklassvagnen så jag fick åka första klass, living the dream ;) jag tycker det är sjukt mysigt att åka tåg. läste den extremt fina boken brev till en bokhandel av helene hanff. den är en av få fenomen som fått mig att tänka att jag är född för sent. sms och praktiskt taget alla andra kommunikationsmedel känns som en skam jämfört med omsorgsfullt formulerade brev. jag ska skaffa en brevvän.


åker tillbaka på söndag:) mina shoppingpengar är faktiskt inte slut än, jag har 1000 kr kvar. men jag tänkte spara dom tills vi ska åka till umeå. dock är inte min shopping i luleå färdig än, jag har några saker jag fortfarande tänkt köpa, men jag tänkte att mamma kunde betala en puderborste, trosor, strumpor, klämmor, snoddar och röda stövlar ;) mats har i alla fall lovat att betala ett par converse till mig som födelsedagspresent :) ett par all star light hi optical white närmare bestämt!


detta inlägg har tagit en halvtimme att skriva. nu ska jag läsa dom där bloggarna och sen borsta tänderna och sen dö.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards