Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Lotta Lundmark - 12 maj 2009 22:05

detta har sannerligen varit en fin och trevlig dag :)


jag vaknade halv åtta, nästan utvilad, efter en supertrevlig och LÅNG dröm om festivalen, av att mamma sade "grattis på namnsdagen lotta! ikväll ska du få en present!". sämre sätt kan man ju vakna på :) steg upp, åt en stor och god frukost i lugn och ro framför top model, sen gick jag till skolan.


 idag var tydligen stora frågetävlingsdagen, nutidsfrågor på samhällskunskapen och quiz på engelskan. resultat: svåra nutidsfrågorna 6/12 rätt. ganska svåra nutidsfrågorna 12/12 rätt. quiz 12/12 rätt. igår fick vi förresten reda på resultaten på nationella. vg på engelska och vg+ på svenska. jag är fullkomligt nöjd. det var ingen som fick mer än vg+ på svenskan så ;) 


 senare gick jag till mormor och åt. jag fick en namnsdagspresent av henne också, att välja vad jag ville ur hennes hemliga godisskåp ;) hihi :) det blev en chokladkaka, frukt och mandel. ännu bättre var det hon berättade sen, hon ska köpa en valp till sommaren! jag älskar valpar! finns det något mysigare än valpar? :) så nu får arrak och vittra en ny kompis, en liten brun vorsteh som föddes för en vecka sedan. men de ska ju vara hos sin mamma tills de är ungefär åtta veckor så hon ska hämta den i början på juli :) åh, jag är skitlycklig över det :)


sen  var det körkortsteori. det enda fina och trevliga med det var att få veta att det bara är en gång kvar nu. sen prov förstås, men ändå, bara en gång.  sen körde jag hem, den svåra vägen förbi alla trafikljus, men det gick faktiskt himla bra.


sen kom jag hem, och då fick jag min present. ett presentkort på safari och en liten duk med kanelbullar på! hihi!:) typ den perfekta presenten! jag blev så himla glad.


sen gick jag ut och sprang. fort. jag bara flög fram på en del ställen. helt härligt. sen stannade jag och vilade och då träffade jag en gammal bekant, nämligen skogsola :) alltid trevligt när sådant sker :)


och nu är jag hemma och har just duschat. imorgon är det uppstigning 05.30 så jag borde sova nu. men först har jag 48 inlägg på bloglovin att läsa igenom.


bästa springmusiken:

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards