Av Lotta Lundmark - 23 juni 2009 22:18

idag har jag varit på roadtrip med pappa. till gällivare, för att köra halkbanan. när jag kom hem klockan sju hade jag inte ätit något på 8 timmar förutom en ramlösa och så fanns det ingen middag så då satte jag mig ner för att tycka synd om mig själv, då gjorde mamma kyckling och couscous och tomat och paprika åt mig. vinnare hittar kreativa lösningar!

det gör ont i mitt hjärta för att jag inte ska åka till peace and love. idag insåg jag att det kommer bli många fina stunder i livet och att den typ optimala lyckan är att stå och hoppa på en festival. lars winnerbäck tänkte jag specifikt på då. jag tänkte verkligen inte specifikt på E.M.D, men det är tydligen mitt öde att stå och hoppa till dom istället. suck...

vad kort det här inlägget blev. jag tror det beror på att det är fitness camp, dom andra inläggen handlar nog mest om mat ;) just nu äter jag havregrynsgröt med kanel och socker OCH äppelmos! ;) men bara man äter havregrynsgröt kan ingen ifrågasätta om man är på fitness camp eller inte!

jag har förresten en sak att berätta, i förrgår köpte jag veckorevyn. på omslaget stod det om den nya smarta varannan dag-metoden. och jag tänkte direkt att det måste vara en metod då man bara har fitness camp varannan dag och unnar sig/njuter/lever ett lyckligt liv varannan. det låter som en kanonbra metod! tänkte jag och köpte tidningen för att läsa mer. men då visade det sig att varannan dag-metoden gick ut på att styrketräna varannan dag och konditionsträna varannan.. inte alls någon bra metod med andra ord!

Av Lotta Lundmark - 21 juni 2009 17:14

har varit och cyklat och ätit, och handlat. äppeljuice och lätt a-fil och lyxig müsli. linfrö och all-bran apple and figs har jag redan hemma. let the fiberrika times roll! :)

Av Lotta Lundmark - 21 juni 2009 13:01

gårdagen blev ungefär som jag trodde. spelade sims, cyklade ner till stugan och åt midsommarmiddag, millis kom och hämtade sina grejer och tog med min väska (men kameran är borta. skit också).

sen ägnade jag några timmar på natten åt att läsa ut 1222 över havet. nu har jag läst alla anne holts böcker. det känns jättetråkigt att det är över (och jag har fortfarande inte kommit över att cecilie dog. jag kommer inte få sinnesro förrän hon typ återuppstår). nu ska jag i alla fall börja läsa allt är upplyst.

om jag kunde drömma tänkte jag spara till semestern. eller, semester och semester, jag ska vara i luleå i en vecka. men jag tror det kommer bli hur bra som helst. jag tänkte leka med rasmus, bada på brändön, ligga i hängmattan i örarna och läsa, shoppa!, äta på max, åka på ikea, fika och sen åka tåg hem.

idag har jag bara ätit frukost och spelat lite sims. ska snart cykla ner till stugan igen och äta middag där. jag kommer ju nästan bli vältrimmad av att cykla 1,5 mil så här ofta! det börjar faktiskt bli dags för fitness camp nu. jag är ganska färdig med jordgubbskräm och rostat bröd och räksallad. nu är det dags för äppeljuice och linfrön och ananas:) ska åka och handla tropicana apple och fil och müsli. och åka förbi statoil och köpa godis ;) men fitness camp börjar först imorgon ju!!

Av Lotta Lundmark - 20 juni 2009 07:16

I'm wide awake, it's morning. vad ska jag göra nu då? millis är inte här heller, vilket hon borde vara, men jag måste ha förlorat henne under gårdagen. det är sådant man får räkna med ;)

har inte så storartade planer för idag, eller jo, jag ska äta min storartade frukost. sen blir det nog sims och läsa och ta en dusch och sen ska jag cykla ner till stugan (1,5 mil. är sjukt taggad. men mitt förakt för cyklar har i alla fall försvunnit lite. det finns en förklaring till varför det har varit så jobbigt att cykla på senaste tiden - jag har typ inte haft någon luft alls i bakdäcket. på körskolan fick vi lära oss att för lite luft i däcken ökade bränsleförbrukningen väldigt mycket. och det är ju min energi som är cykelns bränsle. därför har det går åt väldigt mycket energi varje gång jag skulle cykla) och äta midsommarmiddag med ägg, räkor, rökt lax m.m :) sen så glömde jag min väska på ett ställe så jag måste hämta den också. har kameran i den och jag vill sätta in bilderna på datorn:) jag tror dom blev rätt fina. och så förväntar jag  mig ett besök från millan. hon har gjort sig rätt så hemmastadd här så det är ganska mycket grejer hon måste komma och hämta ;)

åh, nu är det typ bara en vecka kvar tills mormor hämtar axa:) jag blir helt såhär lycklig varje gång jag tänker på det. valparna var så sjukt fina. jag vet verkligen inget mysigare:)

och om två veckor åker vi till luleå:) då ska jag shoppa och (bäst av allt) så får jag äntligen träffa rasmus! fint livet är nu :)

Av Lotta Lundmark - 20 juni 2009 07:15

the heart is a bloom, shoots up through the stony ground

/ bono

Av Lotta Lundmark - 20 juni 2009 01:14

idag vaknade jag klockan tolv. drömde en väldigt märklig dröm om att jag

var på någon semesterort och så var det turridning där och jag hade en islandshäst som var jättefin men insåg snart att den var gjord av plast när den tappade benen när vi galopperade ut i vattnet. plasthästarna gjorde nämligen det om det kom hårda stötar mot deras ben. när de tappat benen var man tvungen att gå. så jag gjorde det. sen kom det vatten igen. och man fick INTE göra bomben för då skulle det ju komma hårda stötar mot de andra hästarnas ben så att de tappade benen. men jag gjorde det ändå och sjönk djupt djupt  i vattnet (det är min standarddröm - att vara långt nere i väldigt djupt vatten) och sen kom jag upp och då var alla arga på mig och det var den drömmen.

millis var hos mig när jag vaknade. så jag tog med henne till köket och så åt vi frukost. jag hittade aldrig någon räksallad igår så det blev skinka på rostat bröd och jordgubbskräm med mjölk och te till mig och o'boy till millan. GOTT! sen spelade vi sims och åt godis i några timmar. sen cyklade vi till coop men de hade stängt så då åkte vi på trädgårdskonsum och gjorde en hemlig grej och sen åkte vi på konsum på luossa och köpte middag (pasta carbonara till mig och kyckling bearnaise till millan) och sen fick vi skynda oss hem till top model och såg top model och åt middag och spelade lite mer sims och gick ut och solade. toppen :)

sen har vi druckit öl och varit på fest (det var en man där som hade varit på både tresor och berghain. berghain. så jävla coolt. han kunde lite tyska men jag kunde mer) och sen gick jag till statoil och köpte calzone pepperoni och cola och lösgodis (special nougador, salmiakpuckar och citronpiller är allt jag behöver i godisväg. statoils lösgodis är det allra bästa) och räksallad! så nu har jag ägg, räkor, räksallad och rostat bröd till morgondagens frukost. så himla great!

Av Lotta Lundmark - 18 juni 2009 23:44

jättefin dag:) vaknade, åt en god frukost, spelade sims. 12.10 tog jag bussen till millan och sen var jag med henne:) vi satt och pratade och gjorde mat och såg på top model och sex and the city. sen promenerade vi till mig, gick förbi konsum och köpte frukost till imorgon. sen var vi hos mig ett tag och sen cyklade vi till statoil. eller jag cyklade och millan satt på pakethållaren ;) på staoil köpte vi godis och jag köpte en baguette med kyckling och caesardressing till middag:) sen kom vi tillbaka till mig och har spelat sims till allldeles nyss och nu är det sovdags:)

Av Lotta Lundmark - 17 juni 2009 20:42

färdig med allt, hunnit spela sims också:) gud vilken skön känsla, nu behöver jag inte göra något jobbigt på typ hela helgen i alla fall. inte jobba, inte städa, inte ha körlektion, ingenting. och det börjar gå upp för mig nu att jag inte har skola längre. och inte kommer att ha det på typ tio veckor. så befriande. nu har jag ju rätt bra med pengar också, det är som den ultimata friheten.

ihelg ska jag vara med millan:) hon ska sova här torsdag-lördag. jag vet att hon uppskattar att äta goda saker precis som jag så jag ska nog köpa hem rostat bröd och ägg och räksallad och jordgubbskräm och lite sådant:) och på fredag ska vi vara vilda! jag tror att mina föräldrar ska bo i stugan i helgen också så det blir nice!

nu måste jag lägga ner lite tid på att svara på en viktig fråga - vad ska jag äta nu?