Inlägg publicerade under kategorin vardag

Av Lotta Lundmark - 29 juni 2009 12:52

igår var det ganska lugnt, jag cyklade ner till stugan (iklädd en snygg blå wct-dress från 80-talets mitt ;)) , var där och solade i några timmar, åt söndagsmiddag (schnitzel - tyskt och älskvärt).

idag är egentligen min första sommarlovsdag, nu är det är slut på mitt svartjobb. var ändå tvungen att stiga upp nio för att ha körlektion. "tillämpade stadskörning", det gick helt okej, förutom att jag körde 50km/h en lång bit där det var 30km/h ;) haha. living on the edge.  sen gick jag till elli och sen gick vi och åt frukost på safari :) jag åt ost- och skinkmacka och te. gott. köpte med mig te hem också, earl grey cream. sen gick vi på staden i någon timme. jag hade planer på att shoppa loss, men hittade typ inget. jag tycker det alltid är så, när man inte har pengar så hittar man massor som man vill ha, men när man har råd att köpa något så hittar man inget. men då har jag mer pengar till luleå i alla fall:)

jag är helt glad, idag ska mormor hämta axa:) åh, äntligen!:) och på torsdag kommer mats, helena och rasmus. jag längtar jättemycket:) och det ska bli så roligt när rasmus får träffa axa också! :)

nu ska jag göra lunch :)

Av Lotta Lundmark - 25 juni 2009 17:04

vaknade, åkte till stugan med mormor och hjälpte henne att spika staket. idag var min sista arbetsdag och jag fick betalt, 1600 kr. det var mycket mer än vad jag trodde att jag skulle få men jag protesterar inte ;) sen gjorde hon lunch åt mig, köttbullar med potatis och brunsås och sen skjutsade hon hem mig.

sen fixade jag till mig och bytte om och kollade posten (jag har blivit en riktig affärskvinna, idag kom tre brev till mig!) och sen gick jag på staden med elli. fixade mitt festivalarmband och så köpte jag lite makeup, mascara och concealer från maxfactor. sen gick vi och åt på safari, jag åt caesarsallad och sen gick vi hem och nu är jag hemma. det kanske börjar bli dags att göra sig i ordning?

Av Lotta Lundmark - 24 juni 2009 19:57

åh idag är det typ världens världens finaste väder. när jag klev av bussen för ett tag sen kom det liksom en varm pust luft mot mig, ungefär som när man stiger ur flygplanet utomlands. och då var klockan halv åtta på kvällen:) så otroligt fint. och jag har känt den där genuin-lycka-känslan idag. att allt bara är fint.

imorse vaknade jag upp, snoozade, såg på top model-finalen samtidigt som jag åt frukost (men nu ska de sluta visa det. jag vet inte varför. de har ju visat till säsong 8. men de hade kunnat visa ända till säsong 11). sen övningskörde jag till mormor, hjälpte henne att såga ved (jag skulle tro att jag tjänat ihop en tusenlapp nu på mitt svarta sommarjobb) i några timmar.

sen åt jag lunch där, lax med potatis och sås och sen gick jag till körskolan och hade körlektion - landsvägskörning. det gick riktigt bra och nu har jag bara omkörningar och tillämpning kvar.

sen promenerade jag till bibblo och lånade en bok, gör vad du vill av erlend loe. erlend loe är bäst, hans bok naiv. super. är en av mina absoluta favoritböcker. jag ska spara allt är upplyst till semestern och så tänkte jag låna vi som aldrig sa hora av ronnie sandahl och ta med den också. först tyckte jag att vi som aldrig sa hora verkar lite fånig men det ska visst vara en massa håkan hellström- och lars winnerbäckreferenser i den, och ronnie sandahl har faktiskt bott i berlin!

sen promenerade jag till staden och mötte millis och stina. vi åt mjukglass (fitness camp fungerar inte på sommaren helt enkelt. idag har jag ätit fyra glassar, det var det enda sättet att överleva) och gick runt där ett tag. jag hittade en fin svart kofta för bara 119:-, men jag har liksom redan en svart kofta, behöver man två svarta koftor kanske? sen gick vi till henne och så gjorde vi tacos till middag (mums!) och sen har vi varit ute och gått med hunden i solskenet och sen tog jag bussen hem, men den gick bara till staden så jag promenerade därifrån och det var så himla mysigt för det var så soligt och varmt och så mycket människor ute som det är nu:)

nu ska jag kolla min bloglovin och sen hoppa in i duschen:)

Av Lotta Lundmark - 23 juni 2009 22:18

idag har jag varit på roadtrip med pappa. till gällivare, för att köra halkbanan. när jag kom hem klockan sju hade jag inte ätit något på 8 timmar förutom en ramlösa och så fanns det ingen middag så då satte jag mig ner för att tycka synd om mig själv, då gjorde mamma kyckling och couscous och tomat och paprika åt mig. vinnare hittar kreativa lösningar!

det gör ont i mitt hjärta för att jag inte ska åka till peace and love. idag insåg jag att det kommer bli många fina stunder i livet och att den typ optimala lyckan är att stå och hoppa på en festival. lars winnerbäck tänkte jag specifikt på då. jag tänkte verkligen inte specifikt på E.M.D, men det är tydligen mitt öde att stå och hoppa till dom istället. suck...

vad kort det här inlägget blev. jag tror det beror på att det är fitness camp, dom andra inläggen handlar nog mest om mat ;) just nu äter jag havregrynsgröt med kanel och socker OCH äppelmos! ;) men bara man äter havregrynsgröt kan ingen ifrågasätta om man är på fitness camp eller inte!

jag har förresten en sak att berätta, i förrgår köpte jag veckorevyn. på omslaget stod det om den nya smarta varannan dag-metoden. och jag tänkte direkt att det måste vara en metod då man bara har fitness camp varannan dag och unnar sig/njuter/lever ett lyckligt liv varannan. det låter som en kanonbra metod! tänkte jag och köpte tidningen för att läsa mer. men då visade det sig att varannan dag-metoden gick ut på att styrketräna varannan dag och konditionsträna varannan.. inte alls någon bra metod med andra ord!

Av Lotta Lundmark - 21 juni 2009 17:14

har varit och cyklat och ätit, och handlat. äppeljuice och lätt a-fil och lyxig müsli. linfrö och all-bran apple and figs har jag redan hemma. let the fiberrika times roll! :)

Av Lotta Lundmark - 21 juni 2009 13:01

gårdagen blev ungefär som jag trodde. spelade sims, cyklade ner till stugan och åt midsommarmiddag, millis kom och hämtade sina grejer och tog med min väska (men kameran är borta. skit också).

sen ägnade jag några timmar på natten åt att läsa ut 1222 över havet. nu har jag läst alla anne holts böcker. det känns jättetråkigt att det är över (och jag har fortfarande inte kommit över att cecilie dog. jag kommer inte få sinnesro förrän hon typ återuppstår). nu ska jag i alla fall börja läsa allt är upplyst.

om jag kunde drömma tänkte jag spara till semestern. eller, semester och semester, jag ska vara i luleå i en vecka. men jag tror det kommer bli hur bra som helst. jag tänkte leka med rasmus, bada på brändön, ligga i hängmattan i örarna och läsa, shoppa!, äta på max, åka på ikea, fika och sen åka tåg hem.

idag har jag bara ätit frukost och spelat lite sims. ska snart cykla ner till stugan igen och äta middag där. jag kommer ju nästan bli vältrimmad av att cykla 1,5 mil så här ofta! det börjar faktiskt bli dags för fitness camp nu. jag är ganska färdig med jordgubbskräm och rostat bröd och räksallad. nu är det dags för äppeljuice och linfrön och ananas:) ska åka och handla tropicana apple och fil och müsli. och åka förbi statoil och köpa godis ;) men fitness camp börjar först imorgon ju!!

Av Lotta Lundmark - 20 juni 2009 07:16

I'm wide awake, it's morning. vad ska jag göra nu då? millis är inte här heller, vilket hon borde vara, men jag måste ha förlorat henne under gårdagen. det är sådant man får räkna med ;)

har inte så storartade planer för idag, eller jo, jag ska äta min storartade frukost. sen blir det nog sims och läsa och ta en dusch och sen ska jag cykla ner till stugan (1,5 mil. är sjukt taggad. men mitt förakt för cyklar har i alla fall försvunnit lite. det finns en förklaring till varför det har varit så jobbigt att cykla på senaste tiden - jag har typ inte haft någon luft alls i bakdäcket. på körskolan fick vi lära oss att för lite luft i däcken ökade bränsleförbrukningen väldigt mycket. och det är ju min energi som är cykelns bränsle. därför har det går åt väldigt mycket energi varje gång jag skulle cykla) och äta midsommarmiddag med ägg, räkor, rökt lax m.m :) sen så glömde jag min väska på ett ställe så jag måste hämta den också. har kameran i den och jag vill sätta in bilderna på datorn:) jag tror dom blev rätt fina. och så förväntar jag  mig ett besök från millan. hon har gjort sig rätt så hemmastadd här så det är ganska mycket grejer hon måste komma och hämta ;)

åh, nu är det typ bara en vecka kvar tills mormor hämtar axa:) jag blir helt såhär lycklig varje gång jag tänker på det. valparna var så sjukt fina. jag vet verkligen inget mysigare:)

och om två veckor åker vi till luleå:) då ska jag shoppa och (bäst av allt) så får jag äntligen träffa rasmus! fint livet är nu :)

Av Lotta Lundmark - 18 juni 2009 23:44

jättefin dag:) vaknade, åt en god frukost, spelade sims. 12.10 tog jag bussen till millan och sen var jag med henne:) vi satt och pratade och gjorde mat och såg på top model och sex and the city. sen promenerade vi till mig, gick förbi konsum och köpte frukost till imorgon. sen var vi hos mig ett tag och sen cyklade vi till statoil. eller jag cyklade och millan satt på pakethållaren ;) på staoil köpte vi godis och jag köpte en baguette med kyckling och caesardressing till middag:) sen kom vi tillbaka till mig och har spelat sims till allldeles nyss och nu är det sovdags:)