Inlägg publicerade under kategorin vardag

Av Lotta Lundmark - 27 juli 2009 20:36

vaknade rätt sent, åt frukost (det enda som finns hemma nu är typ mjölk, cornflakes multigrain och banan. därför är det min frukost, lunch, mellanmål och kvällsmat varje dag. kanonkul) och sådär. promenerade sen till tågstationen för att köpa tågbiljetter. hon i kassan sade att jag kunde få biljetten till onsdag typ 100 kr billigare om jag köpte den imorgon efter klockan 13.50, för då räknades det till "sista minuten" så får gå tillbaka dit imorgon också. köpte söndagens biljett i alla fall när jag ändå var där. sen promenerade jag upp till biblioteket och lånade några böcker, vill ha något att läsa på tåget. det var rusning dit, det var första dagen de hade öppet efter att ha haft sommarstängt. det var fullt med folk och turister och jag mötte massor av människor jag kände igen där, bland annat så kom dunka22 rusande upp för trappan ;) sen promenerade jag hem igen, läste och drack nalle puh-te, städade, tittade top model, åt middag, åt isglass och tog en dusch. nu ska jag börja ta itu med packningen.

Av Lotta Lundmark - 26 juli 2009 16:40

idag har vi varit i stugan. gått på långprommis med hundarna. axa har blivit så fin:) sen övningskört. och pantat (jag fick ihop 70 kr. nu har jag sammanlagt 120 kr. räcker ju till öl i alla fall) . och ätit isglass (apelsin). mamma har köpt ett paket med en massa blandade glassar. alla är jättegoda men isglass är lätt min favvo. nu ska jag läsa topphälsa och ta en till glass.

Av Lotta Lundmark - 25 juli 2009 13:16

jag hade tänkt skriva igår men jag råkade somna klockan elva. det hände väl inte alltför mycket, packade upp mina saker, tittade top model, åt middag. efter middagen åkte vi till mormor och fikade och jag lekte med axa och gosade med arrak. jag tror aldrig att jag kommer träffa en hund som honom igen. han är verkligen världens finaste. blir lite deppig när jag tänker på det, om typ fem år kanske han kommer att vara död. och då kommer rasmus att vara stor. jag sade det till mamma men hon sade att det kommer nog komma nya glädjeämnen då.

idag känner jag mig tämligen miserabel. vaknade upp jätteförkyld, med skavsår på båda fötterna och mensvärk. well. har varit på staden med elli i alla fall, och fikat på safari:) te och kanelbulle. mysigt:) nu ska jag hoppa in i duschen. hoppas på att komma ut ur den som en ny människa.

Av Lotta Lundmark - 23 juli 2009 23:50

jag skrev ett 5 km långt inlägg om min semester och tusen andra grejer. av någon anledning laddades det inte upp. VERDAMMT! nåja, jag skriver om det imorgon.

Av Lotta Lundmark - 11 juli 2009 20:03

varit i stugan på dagen, läst molnfri bombnatt och lekt med axa mest:) kom hem, städade, duschade, cyklade till konsum, åt middag (thaimaten som var kvar från igår och halloncheesecake till efterrätt) och läste lite till. nu sitter jag här och lyssnar på maia hirasawa och försöker samla kraft till att måla naglarna och packa det sista (förutom typ tandborsten och det), för vi åker efter frukost imorgon. blir nog borta i typ tio dagar, kanske lite mer, först ska vi vara i luleå i drygt en vecka och sen i umeå i någon dag och sen tar jag tåget hem och är hemma ensam hemma i typ en vecka:)

Av Lotta Lundmark - 10 juli 2009 19:24

sov till elva idag, så otroligt skönt att få sova ut. och jag fick äntligen snooza som jag älskar igen. gick och mötte elli och gick på staden med henne. köpte en makeupremover från neutrogena. neutrogenas produkter är typ världens bästa, dom är billiga, bra, luktar gott och säljs på apoteket och apoteket säljer inga hudprodukter som inte är bevisat bra för huden. sen gick vi på safari och jag åt först pumpafralla med rökt renstek, sen te och kanelbulle. mysigt att sitta där och dricka te när det regnade ute:) promenerade hem igen och skrev om min packlista, packade lite, läste nyaste numret av häst&ryttare och bläddrade lite i nya hööks. sen beställde vi thai från arctic eden, jag tog kyckling med vitlök och basilika och det var hur starkt som helst. har ätit mat från thai take away som hade rankingen tre chilifrukter (det starkaste dom har) och det här som jag åt idag var tio gånger starkare än det och då stod det inte ens någonting om chili. sen har jag packat lite till och nu ligger jag i sängen. det ösregnar ute. tid för varm choklad och mackor och hertiginnan av bloomsbury street alltså:)

Av Lotta Lundmark - 2 juli 2009 22:11

sov till halv ett idag, vet inte om man borde ha ångest för det, men det var bara jätteskönt:) sen åt jag te och rostat bröd till frukost, mums! engelsk frukost är ju det bästa.

sen klädde jag på mig, idag hade jag shorts- och sandaldebut för det var helt varmt och soligt. jag älskar mina gladiatorsandaler:) sen kom jag på att jag glömt mina solbrillor hos mormor, så fick ta ett par gamla. dom kändes väldigt 2007 ;) promenerade till staden och gick på banken och lämnade in en faktura, sen gick jag och handlade åt mamma. handlade även isglass åt mig själv. sen promenerade jag hem igen.

efter middagen åkte vi till mormor. lekte och gosade med axa, sen kom mats och helena och rasmus dit:) så då har jag lekt en massa med rasmus. finns nog inget mysigare:)  sen åkte dom andra hem men jag stannade lite längre. så då åt jag kvällsfika där och lekte mer med rasmus och kom hem alldeles nyss:) har bestämt med mats nu att jag åker ner till luleå med dom på söndag istället för att åka i mitten/slutet på nästa vecka som resten av min familj. jag ska gå på monki!

sitter och lyssnar på lasse på spotify. har nog kommit in i någon slags lasse-period. att dricka te och lyssna på honom är ju så himla mysigt:) fast det passar ännu bättre på hösten men. åh, jag skulle verkligen bli världens lyckligaste om han kom till festivalen nästa år. får gåshud bara av en liveversion av söndermarken, om jag skulle se honom live nu skulle jag nog gråta nonstop:)

Av Lotta Lundmark - 1 juli 2009 23:16

idag har jag betalat mitt livs första faktura. via nordeas e-tjänst. är rätt stolt över mig själv, jag visste först inte riktigt hur jag skulle göra, men som den vinnare jag är så var det rätt lätt att hitta en lösning. efteråt kände jag mig sjukt nöjd med mig själv och helt klart born to be a business woman ;) sen jag blev 18 år har jag även gått ur kyrkan. det tycker jag att alla som inte är aktivt troende borde göra. varför betala för tjänster som man inte använder? och kyrkan får mer makt och pengar än de borde ha bara för att många är så ignoranta. saker kvar på min lista: tatuera mig och ta dykarcertifikat (jag har visserligen aldrig dykt men jag tycker det verkar vara skit ägigt)

idag har jag även varit hundvakt åt axa i någon timme så att mormor kunde åka och handla. det var sjukt mysigt, jag tycker verkligen om den där lilla hunden. står fast vid att valpar är det bästa som finns:) nu vill jag ju ha en egen hund. och en häst. men jag tror att jag ska börja med en katt. hihi.

när mormor kom tillbaka så hade hon med sig jordgubbar så då åt vi jordgubbar och sen powerwalkade jag hem. var där igår också, och blev kvar till kvällen. tittade på allsången och åt te och skorpor medan axa sov i min famn :')